Összes oldalmegjelenítés

2014. 01. 01.

a féreg, Én!




Féregként én birok virágnak halála lenni,
lappangó és tomboló, a létem rágom szét.
Köldökömből nyílna, lidérces lázat venni
de tőlem tovább nem jutna, ellenem nem vét.

Féregként féregbe zárva lenni és meta -
morfózisra várni bábként, megundorodtam.
Ezen kívül nincs már semmi. Vágy tombol rajta.
Körömben én maradok számomra, magam.

Kreál tudatom féreg - forgatagot, csak hullna
a földre darabokban, kaparnám körömmel,
örömmel, lábaim elé kúszva. Fájna ha
a mindenség bensőmből, szóba öntve állna.

5 megjegyzés:

  1. Nekem elsőre ezt a verset olvasva Babits Mihály: A lírikus epilógja alkotás jut eszembe. Talán ez a sor végett: "Én maradok: magam számára börtön". De itt sokkal keményebben van fogalmazva, már - már önmarcangoló!

    VálaszTörlés
  2. ...óh, igen! Hazudnék ha azt mondanám, hogy az a vers nincs rám nagy hatással. Számomra az egyik legkedvesebb, A lírikus epilógja. Viszont még sem mondanám, hogy ez reprodukció lenne, pusztán a vers magamra való húzása, tudatában a lényemmel és a körülöttem lévő ferde világgal. Vetület, ami belőlem fakad és amire hatással volt egy hatalmas mű...

    VálaszTörlés
  3. Nem, én sem gondoltam reprodukcióra, csak a versed olvasva Bebits műve jutott rögtön eszembe :) Viszont a ferde világra tekintve valóban számomra is elkeserítő gondolatok és kérdések fogalmazódnak meg.... Vajon mit kell tennünk, tennem, hogy szebb világot építsünk?!

    VálaszTörlés
  4. Hiszek abban, hogy minden okkal történik. Okkal alakulnak ki dolgok, így a világ ,,ferdesége'' is okkal van. Meg kell élnünk ezt, úgy hogy nem vagyunk tisztában a végkifejlettel ( ami elkezdődik az be is fejeződik ) úgy hogy engedjük, hogy inspiráljon minket, ami nem jelenti azt, hogy bele is törődünk és mindeközben keressük a jót és szépet benne, mert VAN! Ha viszont ezzel nem elégszik meg valaki, hát először önmagában kell békét teremtenie, a szépet és jó megerősítenie és ha ez már masszív vázat öltött, hiszem azt, hogy elkezdi a világ felé sugározni. Néha egy ember meg tudja váltani a környezetét...:)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm :) Igazad van.Valóban ez a világ is tele van szép dolgokkal....csak egyszerűen elfeledjük őket. A felgyorsult élet, az hogy mindenki a pénz hajkurássza, az önzés stb elterelik figyelmünket a szép dolgokrol.

    VálaszTörlés